cross-296507_640

מתי למחוק מוצרים שלא נמכרים ?

ישבנו שעות ליד המחשב, בחרנו מוצרים, העלנו מודעות לאיביי. חיכינו וחיכינו…
ורוב המוצרים לא נמכרים.
מכירים את זה ?
אני בטוח שכן.

לכל אחד מאיתנו ישנם בחשבון באיביי מוצרים שלא נמכרים.

אז מה עושים איתם ?
מתי למחוק אותם ?

  1. אחרי שבוע שהמוצר לא נמכר ?
  2. אחרי חודש ?
  3. אולי אחרי חצי שנה ?
 

נכנסתי לפורומים של דרופשיפינג ובדקתי מה רוב המוכרים עושים.
נדהמתי
לגלות שרוב ה"מנטורים" ממליצים למחוק מוצרים שלא נמכרו אחרי חודש,
בטענה ש
אם מוצר לא נמכר במשך חודש –
כנראה שהוא לא טוב ואין מה להחזיק אותו בחשבון.

סה"כ נשמע הגיוני.
אז למה נדהמתי ?!

סיפור אמיתי מחשבון האיביי הפרטי שלי:

לפני מספר שנים עליתי על טרנד מאוד חזק ומוצר סופר מבוקש.
העלתי אותו לאיביי וחיכיתי.
וחיכיתי…
וחיכיתי…
ושום דבר לא קרה.
(אני בטוח שאתם מכירים מקרוב את התחושה הזאת).

חצי שנה המוצר הזה שכב אצלי בחנות ואפילו לא מכירה אחת !

האמת שכבר שכחתי מהמוצר הזה.
פתאום אחרי חצי שנה "צ'ה צ'ינג!"
יש מכירה !!!
ואחרי מספר שעות שוב מכירה.
ולמחרת שוב פעם מכירה.

מפה לשם, המוצר הזה הפך להיות המוצר הכי נמכר אי פעם בחנות שלי באיביי,
עם יותר מ 2,000 מכירות.
מי היה מאמין שמוצר ששכב "מת" חצי שנה, יהפוך לכוכב החנות.

אם כל הזמן הייתי מוחק מוצרים שלא נמכרו –
הייתי מפספס יותר מ 2,000 מכירות.

אז פעם הבאה שמישהו יגיד לכם למחוק מוצרים כל יומיים…

בואו נבין לעומק:
אם מוצר לא נמכר במשך שבוע או חודש או כל תקופה אחרת,
האם ניתן להסיק מכך שהמוצר לא טוב ?

או לחילופין:
האם יכול להיות שהעלתי לאיביי מוצר מצויין, מוצר מנצח, מבוקש, איכותי…
אבל – המוצר הזה שוכב באיביי כבר תקופה ולא נמכר ?!

כן. זה יכול להיות.

איך זה הגיוני אתם שואלים ?
פשוט מאוד:

  • אולי המוצר לא מקבל מספיק חשיפה כי הוא לא ממוקם באיביי בעמודים הראשונים.
  • אולי המחיר גבוה מידי.
  • אולי התמונה לא טובה או לא מושכת מספיק.
  • אולי זמן המשלוח ארוך מאוד ביחס למוכר אחר שמציע את אותו מוצר במשלוח מאוד מהיר.
  • אולי הכותרת לא מספיק ברורה ואף אחד לא מקליק על המודעה.
  • אתם יכולים לחשוב על עוד סיבות שמוצר מצויין לא נמכר ? (עכשיו בטוח שכן)

מסקנה:
אם תעלו לאיביי מוצרים וכל שניה תמחקו את כל המוצרים שלא נמכרו – אתם תמחקו כל הזמן 99% מהמוצרים שלכם ותשארו כל הזמן עם חנות ללא מוצרים שלא מתקדמת לשום מקום !

עכשיו, אחרי שהבנו שאם מוצר לא נמכר, זה לא אומר שהוא לא טוב ולכן אין צורך למהר ולמחוק אותו,
בואו נבין מה כן עושים.

פתרון:
מה שאני עושה זה פעם בשבוע להכנס לאיביי ולסנן את כל המוצרים ש:

  1. לא נמכרו חודש. וגם:
  2. הליסט עומד להתחדש ב 24-48 שעות הקרובות.
    *אתם זוכרים שמוצרי FIXED PRICE מתחדשים פעם בחודש נכון ? אפשר בקלות לראות את זה ב SELLER HUB.


ופשוט מאוד מוחק אותם וישר מעלה אותם מחדש על ידי כפתור RELIST.
תחשבו על זה כמו הקפצת מודעה ביד-2.

למה הטריק הזה כל כך אפקטיבי ?
כי מודעה חדשה באיביי ישר קופצת לעמודים הראשונים.
שימו לב בדפים הראשון באיביי כמה מודעות "NEW LISTING" קיימות.
כל אותם מוצרים שיושבים אצלי בחנות, לא נמכרים ואיביי לאט לאט מעבירה אותם לעמודים מרוחקים…
אני מקפיץ אותם מחדש לחשיפה מקסימלית !

התוצאות הן מידיות.

ברוב הפעמים תוך 24 שעות אני מקבל מכירות
לאותם מוצרים ש"מנטורים" אחרים ממליצים לי להעיף מהחנות כי הם "לא טובים".

* למה חשוב לעשות RELIST למוצרים שעומדים להתחדש ביום-יומיים הקרובים ?
פשוט מאוד. הרי כשליסט מתחדש פעם בחודש, זה נחשב כעמלת פרסום.
אז למה לחכות שהוא יתחדש לבד ?
אני אחדש אותו בעצמי ועל הדרך גם אקפיץ את המודעה מחדש בתוצאות וארוויח חשיפה מוגברת לקונים.

בנוסף, כדי שהטריק הזה יהיה הרבה יותר אפקטיבי:

  • אני אוהב לשנות למוצרים האלה כותרת (משנה מילה פה-מילה שם… אין צורך להשקיע יותר מידי).
  • אפשר להוריד מחיר בכמה גרושים ולראות אולי זה מייצר יותר חשיפה
    (תמיד אפשר לייקר אחרי שיש מכירות ואיביי מתחילים לקדם את המוצר).
  • אפשר לשנות לתמונה אחרת. הרי לרוב המוצרים יש כמה תמונות…
    יש סיכוי שתמונה אחרת תהיה אטרקטיבית יותר ללקוחות.

נ.ב. בדרך כלל אני עושה את השינויים האלה לפני שאני עושה RELIST.
פשוט ככה יותר נוח לי.

 

ועכשיו תורכם:
תכנסו לאיביי ותבדקו אם יש לכם מוצרים שלא נמכרו ועוד מעט מתחדשים.
אם כן, יש סיכוי טוב שתצליחו למכור לפחות חלק מהם כבר בימים הקרובים!

בברכת המון מכירות,
לאון

ההדרכה עומדת להתחיל

"השיטה החדשה הזאת יכולה להגדיל את העסק שלכם באיביי בצורה עוצמתית ומהירה יותר מכל מה שדמיינתם"