mobile shopping

5 טיפים חשובים לשיפור דפי מכירה והתאמתם למובייל

כיום, כ 60% מהעסקאות באיביי מתבצאות דרך מובייל, מכשירים ניידים (סמארטפונים וטאבלטים).
לכן מאוד חשוב לדאוג שדפי המכירה שלנו יהיו מותאמים באופן מושלם למכשירים ניידים.
בשפה המקצועית זה נקרא "רספונסיבי".
אתם לא רוצים לאבד 60% מהקונים של איביי, נכון ?
אז קדימה בואו נצא לדרך:

*** 5 טיפים חשובים ביותר לפרסום מוצרים לשיפור מכירות באיביי ***

טיפ 1 – גופן וצבע

גודל הגופן (גודל כתב) הוא אחד הדברים החשובים ביותר בדף מכירה.
כתב קטן מידי יקשה על הקונה לקרוא ולהבין… ומה שלא נוח – לא קונים.
כתב גדול מידי – יגרום לדף המכירה להיות לא אסטתי, ילדותי, לא מקצועי… והכי חשוב: לא מותאם למובייל.
ברגע שקונה צריך לעשות 20 פעם ZOOM-IN ו ZOOM-OUT כדי לקרוא טקסט, תהיו בטוחים שאיבדתם אותו לתמיד.

אז מה הגודל הנכון ?
כדי לייצר חווית קונה טובה יותר, איביי ממליצים על גודל "16".

בנוסף, שגיאה נפוצה של מוכרים היא להשתמש בריבוי צבעים.
אין צורך לצבוע את הטקסט ב 10 צבעים שונים. זה נראה ילדותי ולא רציני.
ההמלצה היא להשתמש במקסימום 2 צבעים.
למשל: שחור לטקסט רגיל וכחול או אדום להדגשת כותרות ודברים חשובים.

 

טיפ 2 – טקסט ורקע

איביי ממליצים להשתמש בכתב שחור על רקע לבן.
מבחינה פסיכולוגית, זאת התצורה הקלה ביותר והמובנת ביותר לעין האנושית.
מבחינת טקסט:
מקובל לחשוב שתאור מוצר ארוך יותר הוא בהכרח טוב יותר.
מחקרים מוכיחים שטענה זאת אינה נכונה.
תאור המוצר צריך להיות קצר, ענייני וממוקד.
מומלץ להשתמש ב "bullet points" (תבליטים) כדי לבנות תאור מוצר מקצועי ומובן יותר.
ככל שתאור המוצר יהיה קצר, ממוקד ומובן יותר, כך חוויית הרכישה תשתפר והמכירות יגדלו.
תזכרו שהמטרה שלכם היא לא להפוף את הקונה לפרופסור של מוצר כלשהו,
אלא לתת לו את הפרטים באופן מדוייק וקריא ולהוביל את הקונה לרכישה.

 

טיפ 3 – תמונות

"תמונה אחת שווה אלף מילים"
כנראה שזה המשפט המתאים ביותר כשאנו מדברים על מכירות באיביי.
בניגוד לחנות פיזית,
קונה באיביי לא יכול בזמן הרכישה להחזיק את המוצר, להרגיש אותו ולבדוק אותו.
הקונה לא יודע באמת מה הוא קונה,
והפחד הגדול ביותר של הקונים באינטרנט הוא ליפול על "חתול בשק".

המטרה שלנו כמוכרים,
היא לתת לקונה נקודת מבט כמה שיותר קרובה לחוויה האמיתית של רכישה פיזית.
ואת זה ניתן לעשות על ידי תמונות.
חשוב מאוד לצלם את המוצר שאנחנו מוכרים מכל הזויות, מכל הכיוונים, באיכות הכי טובה שניתן.
הרבה תמונות גדולות ואיכותיות מעלות את אחוזי המכירה באופן ניכר.

בנוסף, מודעה באיביי עם מספר רב של תמונות טובות,
מקבלת ניקוד גבוה יותר במנוע החיפוש.

מומלץ מאוד 1:
לצלם מוצרים על רק לבן בלבד
וכדי להגביר אמינות ניתן להוסיף לתמונה כיתוב בסגנון FREE SHIPPING או לוגו של החנות שלכם וכדומה…

מומלץ מאוד 2:
לצלם את המוצר ליד חפץ אחר כדי להמחיש לקונה את גודל המוצר.
לדוגמא: אם אנחנו מוכרים מחזיק מפתחות, ניתן לצלם אותו ליד טלפון נייד…
זה נותן לקונה הרגשה נכונה של גודל ומימדים. מאוד מאוד חשוב.

שגיאה נפוצה 1:
להעמיס את תאור המוצר (ITEM DESCRIPTION) בריבוי תמונות.

לפני מספר שנים, נהגנו לבנות תאורי מוצר יפים ומושכים,
באמצעות הוספת תמונות, קרוסלות וסרטונים לתאור המוצר.
כיום המצב השתנה וקיבל תפנית חדה:
רוב העסקאות באיביי מתבצעות דרך הטלפונים הניידים.
ריבוי תמונות ועיצובים מעמיס על דף המכירה וגורם לזמני טעינה איטיים במיוחד.
ככל שתאור המוצר שלנו יהיה נקי יותר ומהיר יותר, ככה המודעה תקבל עדיפות בתוצאות החיפוש !
המלך החדש באיביי הוא: זמני טעינה מהירים.
לכן, איביי ממליצים לשמור על תאור מוצר נקי מתמונות, קרוסלות וסרטונים.
ולשים את התמונות אך ורק במקום המיועד לכך בחלק העליון של דף המכירה בגלריית התמונות.

שגיאה נפוצה 2:
מוכרים שמשכפלים תמונה זהה 12 פעם.

איביי מאפשרת להציג 12 תמונות לכל מודעה (ליסטינג).
ישנם מוכרים שחושבים שהם יותר חכמים מאיביי ורוצים "לעבוד" על המערכת.
יש להם רק תמונה אחת של מוצר כלשהו,
אז הם משכפלים אותה 12 פעם ומעלים לדף המכירה 12 תמונות זהות.
אם גם אתם עושים את זה:
צר לי לאכזב אתכם.
ה"קומבינה" הזאת לא תורמת ואפילו מזיקה.
האם להראות לקונה 12 תמונות זהות יוצר חווית קניה טובה יותר ?
האם זה גורם לקונה להבין את המוצר טוב יותר ?
האם זה משכנע את הקונה להוציא את הארנק ולקנות ?
בטח שלא !!!
ולכן אין שום סיבה לעשות את זה.

חשוב:
איביי יודעים לזהות מוכרים שמנסים "לקמבן" את המערכת ומורידים להם ניקוד ודרוג במנוע החיפוש.
תמיד תזכרו: המטרה שלכם כמוכרים היא לא "לקמבן" את איביי, אלא לייצר חוויית קניה טובה יותר לקונים.
רק ככה אפשר להצליח.

 

טיפ 4 – הגברת הנראות בתוצאות החיפוש

טיפ חשוב מאוד!
קונים רבים מחפשים באיביי באמצעות פילטרים וסינונים.
כדי שהמוצרים שלכם יוצגו והקונים יראו את המוצר שלכם בתוצאות החיפוש,
חשוב ביותר לכלול את מזהי המוצר כמו UPC (ברקוד) וכל הפרטים הנכונים של הפריט (ITEM SPECIFICS).
אם לא הוספתם נתונים אלו לפריטים התואמים,
איביי עלולים לא להציג את המוצרים האלו בתוצאות החיפוש.

בנוסף, לגולשים במובייל, תפריט ה ITEM SPESIFIC מוצג ראשון ו"מחליף" את תאור המוצר הרגיל.
זה מה שקונים רואים כשהם לוחצים על המודעה דרך הסמארטפון שלהם.
לכן, חשוב מאוד לתת דגש ולמלא בצורה נכונה וברורה את ספציפיקציות המוצר.

 

טיפ 5 – בדיקת תאימות למובייל

אם אתם לא בטוחים ורוצים לבדוק שדפי המכירה (ליסטינגים) שלכם תואמים למובייל,
ישנם מספר כלים ועזרים חינמיים לבצע בדיקה כזאת.
אחד הכלים האהובים עלי נקרא I-WAYS וניתן להשתמש בו בחינם כאן:
https://bulkchecker.i-ways.net/ebay/en-us

 

בברכת כמה שיותר מכירות לכולם,
לאון

ההדרכה עומדת להתחיל

"השיטה החדשה הזאת יכולה להגדיל את העסק שלכם באיביי בצורה עוצמתית ומהירה יותר מכל מה שדמיינתם"